Un analema és la corba amb forma de 8 que s’obté quan es marca la posició del Sol cada dia a la mateixa hora durant un any.
Però el truc per fotografiar un analema de la Lluna consisteix a esperar una mica més. De mitjana, la Lluna torna a la mateixa posició del firmament uns 50 minuts i 29 segons més tard cada dia. Per tant, cal fotografiar la Lluna 50 minuts 29 segons més tard en dies successius. Al llarg d’una lunació o mes lunar, es dibuixarà una corba similar a l’analema a mesura que la posició real de la Lluna canvia a causa de la seva òrbita inclinada i el·líptica.
Per crear aquesta composició d’un analema lunar, l’astrònom Gyorgy Soponyai va triar el mes lunar del 26 de març al 18 d’abril amb un temps favorable i un lloc proper a Mogyorod (Hongria). Tanmateix, falten les fases lunars creixents al voltant de la Lluna nova, massa primes i tènues per a ser captades. La fotografia de base, presa el 27 de març, apunta al sud-oest i mostra les llums de Budapest en la distància.
Analema de la Lluna
Crèdit & Copyright: Gyorgy Soponyai