Apuntant al sud des d’una altitud de 400 quilòmetres, aquesta impressionant fotografia presa des de l’òrbita mostra les brillants llums de Tòquio i de les ciutats del centre i del sud del Japó, mentre la Terra llueix entre núvols trencats.
La perspectiva va ser captada el juliol passat per l’astronauta Scott J. Kelly durant la seva estada a bord de l’Estació Espacial Internacional. S’hi veu les ratlles fines de la luminescència atmosfèrica que segueixen la corba del limbe fosc del planeta i, més enllà, les estrelles de la constel·lació Centaurus i el cel del sud. En primer pla i amb els panells solars estesos, hi ha una Soiuz (a la part inferior) i una Progress acoblades.
Kelly va tornar a la Terra aquesta setmana després de la seva missió d’un any a l’espai.
Ciutats de nit
Crèdits: NASA, Scott Kelly

