El cometa Nishimura creix

Crèdit & Copyright: Peter Kennett

El cometa Nishimura està creixent. Més precisament, les cues del C/2023 P1 (Nishimura) creixen a mesura que s’acosten al Sol.
Descobert només el mes passat, el cometa ja es troba a prop de la brillantor a ull nu, ja que ara es mou dins de l’òrbita terrestre. El cometa es trobarà més a prop de la Terra la setmana vinent, però més a prop del Sol la setmana següent, el 17 de setembre. Se suposa que el gel i la pols expulsats per l’última visita del cometa Nishimura al Sistema Solar interior ha creat la pluja dels meteors Sigma hídrids que assoleix el seu màxim anual al desembre. Si és així, aquesta pluja de meteors pot tornar-se més activa, realimentada amb nous residus del cometa.
La fotografia mostra el cometa Nishimura captat des d’Edgewood (Nou Mèxic, EUA) fa quatre nits exhibint una llarga cua d’ions estructurada per les interaccions amb el vent del Sol.
Busqueu aquest cometa a prop de l’horitzó oriental just abans de la sortida del Sol durant els propers matins, però molt a prop de l’horitzó occidental just després de la posta de Sol la setmana vinent, ja que la seva coma continua brillant i les seves cues continuen creixent.