Aquest mes, el brillant planeta Saturn emergeix en el cel nocturn, amb els seus anells orientats gairebé de cantó quan es veu des de la Terra.
I a primera hora del matí del 6 de juliol, va posar molt breument amb l’Estació Espacial Internacional quan es van veure des de Federal Way (Washington, EUA). Aquesta imatge ben planificada —una pila de fotogrames de vídeo— mostra la conjunció momentània en el mateix camp de visió telescòpica. Amb l’Estació en òrbita terrestre baixa, l’Estació i el planeta gegant gasós estaven separats per gairebé 1.400 milions de quilòmetres. Les grandàries aparents són comparables, però l’Estació era molt més brillant; la resplendor del planeta anellat s’ha realçat per millorar-ne la visibilitat. Per captar la conjunció Estació/Saturn calia afinar el moment precís i la ubicació exacta.
L’Estació Espacial Internacional es troba amb Saturn
Crèdit & Copyright: A.J. Smadi

