El magnetisme pot afectar la formació de les estrelles? L’anàlisi recent de les dades d’Orió de l’instrument HAWC+ de l’observatori aerotransportat SOFIA indica que, efectivament, pot. HAWC+ és capaç de mesurar la polarització de la llum de l’infraroig llunyà que pot revelar l’alineació de grans de pols per camps magnètics ambientals.
La imatge mostra aquests camps magnètics com a línies corbes superposades a una fotografia infraroja de la nebulosa d’Orió presa per un Telescopi Molt Gran de Xile. A la part superior dreta de la imatge es veu la nebulosa Kleinmann-Low d’Orió i al centre les estrelles del cúmul del Trapezi. La nebulosa d’Orió es troba a uns 1.300 anys llum de distància i és la regió de formació estel·lar més propera al Sol.

