Nit a Venus en infraroig des de l’Akatsuki

Crèdits & Copyright: ISASJAXA

Per què Venus és tan diferent de la Terra?
Per ajudar a determinar-ho, Japó va llançar la sonda Akatsuki; a finals de l’any passat va entrar en òrbita al voltant de Venus després d’una aventura no planificada de cinc anys pel Sistema Solar interior. Tot i que la vida útil inicialment programada de l’Akatsuki ja ha transcorregut, la sonda i els seus instruments funcionen tan bé que s’ha reprès gran part de la missió original.
La fotografia, presa per l’Akatsuki a finals del mes passat, va captar Venus en llum infraroja amb una sorprenent estructura atmosfèrica en el costat nocturn. La franja del terminador vertical taronja entre nit i dia és tan àmplia perquè l’espessa atmosfera de Venus dispersa la llum.
L’Akatsuki, també coneguda com a Venus Climate Orbiter, porta càmeres i instruments per investigar diversos enigmes del planeta, com ara si els volcans encara segueixen actius, si en la densa l’atmosfera es produeixen llamps, i per què hi ha vents amb velocitats que superen per molt la velocitat de rotació del planeta.


APOD    Etiquetes: