Quan Gemini envia estrelles al Paranal

Aquesta setmana, des d’un punt radiant situat a la constel·lació dels Bessons, ha caigut sobre el planeta Terra la pluja anual de meteorits de les Gemínides.
Enregistrat prop del màxim de la pluja a primeres hores del 14 de desembre, aquest paisatge celeste mostra les encantadores estrelles fugaces de Gemini en una acurada composició de 30 exposicions, cadascuna de 20 segons de durada, obtingudes des de la foscor del desert xilè d’Atacama sobre l’Observatori Paranal de l’ESO.
En primer pla s’hi veu quatre Very Large Telescopes del Paranal, quatre Auxiliary Telescopes i el VLT Survey Telescope, tots oberts i en observació. En el cel hi ha el brillant Júpiter (a l’esquerra), Orion (a dalt a l’esquerra) i la tènue llum de la Via Làctia.
Els meteorits de Gemini, que no són altra cosa que pols procedent de l’òrbita de l’asteroide 3200 Phaethon, penetren en l’atmosfera a uns 22 quilòmetres per segon.