Descens a l’asteroide Bennu

Crèdits: NASAOSIRIS-REx, NASA’s Scientific Visualization Studio. Dades: NASAU. Arizona, CSA, York U., MDA
Com seria aterrar en un asteroide?
Tot i que cap ésser humà encara ho ha fet, està previst que la setmana vinent la sonda OSIRIS-REx de la NASA intenti tocar la superfície de l’asteroide 101955 Bennu. L’objectiu és recollir una mostra del planeta menor proper per tornar-la a la Terra i fer-ne una anàlisi detallada el 2023.
El vídeo mostra el descens a l’asteroide en forma de diamant de 500 metres, basat en un mapa digital de la superfície rocosa del Bennu elaborat a partir d’imatges i dades de la superfície captades per l’OSIRIS-REx durant els darrers 1,5 anys. El vídeo comença amb el Bennu girant ràpidament, molt més ràpid que el seu període de rotació real de 4,3 hores. Un cop s’atura la rotació, la càmera virtual cau a la superfície accidentada i rodeja un aflorament de roca de la mida d’una casa anomenat Simurgh, amb l’aflorament més pla Roc visible al darrere.
Si la mostra de retorn arriba a la Terra amb èxit, s’analitzarà si conté compostos orgànics que podrien haver sembrat una Terra jove, elements i minerals rars o inusuals, així com pistes sobre la prehistòria del Sistema Solar.

APOD    Etiquetes: